#uitdekastenvandestraat: Pride Merchandise met een Goed Doel!
Met trots kunnen wij aankondigen dat wij maar liefst een winstbedrag hebben behaald van 1.236,84 euro!!
“Uitgegumde ouderliefde.” Deze woorden gebruikte Splinter Chabot in zijn toespraak bij de dodenherdenking op het homomonument. Daarmee beschreef hij het verhaal van Rik. Rik’s ouders accepteerden de geaardheid van hun zoon namelijk niet. Nadat hij een nacht had doorgebracht op de bank van zijn vriend Casper, heeft Rik zijn eigen leven genomen.
Deze woorden hebben uiteindelijk geleidt tot de MEIJT. campagne #uitdekastenvandestraat: pride merchandise met een goed doel, bedacht door Kadeem van de Pol. Door middel van deze campagne heeft MEIJT. aandacht voor de opvang van dak- en thuisloze regenboogjongeren gevraagd. De actie heeft van begin juli- tot en met 8 augustus 2021 gelopen.
Wij willen iedereen bedanken die heeft meegeholpen om deze actie tot een succes te maken. Dank allen voor het support!! De actie heeft landelijk het nieuws gehaald, is honderden keren gedeeld, er zijn verschillende redactionele artikelen over geschreven en we hebben zelfs de radio gehaald. Onbeschrijfelijk mooi om te zien welke impact deze actie teweeg heeft gebracht.
Initiatiefnemer Kadeem van de Pol met het Dragqueen Design
Naast dit financiële succes heeft de actie tevens het probleem onder de aandacht gebracht. We zijn er nog lang niet, maar stap voor stap zal er meer hulp komen voor deze doelgroep.
Op 31 augustus zullen wij de gelden overhandigen aan het goede doel. Op 31 augustus zullen wij hierover via onze socials berichten!